Testimonial: Hilde Huisman • The Unit Heerenveen
  • Email: info@theunitsc.nl
  • Tel: 06-24203247
  • Adres: Pompmakker 12G - 8447GJ - Heerenveen
Hilde

Hilde Huisman

Leeftijd:

18 Jaar

Hoe lang train je al bij de unit?

6 Maanden verdeeld over 2 jaar

"Progressie is snel te zien en de trainingen zijn top"

Ik zit vanaf mijn vijfde op tennis en vanaf mijn zesde op ijshockey. Met beide sporten ging het heel erg goed, beide sporten op hoog niveau combineren is onmogelijk. Ik moest een keuze maken, tennis of ijshockey. De keuze was al snel gemaakt, ik koos voor ijshockey maar ik wilde tennis niet volledig laten vallen. In 2011 ben ik geselecteerd voor het Nationale dames ijshockey team. Ik ijshockey nu zo’n 4/5 keer per week en tennis ik nu 1/2 keer per week.

In 2013 ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met The Unit, ik heb hier een tijdje met mijn ijshockey team getraind voorafgaand van het seizoen. Dit was mij erg goed bevallen, je traint in een leuke fanatieke groep, je traint onder leiding van goede trainers, progressie is snel te zien en de trainingen zijn top! Tijdens de trainingen is het misschien even afzien, maar na de tijd heb ik een heerlijk gevoel!

Naast 4/5 keer ijshockeyen, 1/2 keer tennissen, school, stage en rijles in een week train ik ook nog 2 keer in The Unit. Ik heb gekozen om 2 keer per week bij The Unit te trainen omdat voor mij in april het WK ijshockey in China op het programma staat. Ik wil op het WK optimaal presteren, natuurlijk ben ik redelijk in ‘shape’ maar tòch wil ik er alles uithalen wat er in zit. Omdat ik het zelf toch best lastig vind om mijzelf te motiveren om thuis krachtoefeningen te gaan doen, kwam ik al gauw terug bij The Unit. Er is steeds iemand die je continue gemotiveerd blijft houden en als je hoort dat je het ‘goed’ doet, is opgeven voor mij geen optie meer.

Ik heb er voor gekozen om 2 maanden voor het WK start te beginnen bij The Unit, zo heb ik dus 2 maanden de tijd om te bereiken wat ik bij The Unit wil bereiken. Bij ijshockey maak je het meest gebruik van je bovenbenen, je buik en je armen. Daarom train ik voornamelijk deze 3 spiergroepen. Natuurlijk zijn alle 3 spiergroepen even belangrijk maar omdat snelheid mijn ‘zwakke’ schakel is, ligt mijn accent het meest op mijn bovenbenen. Mijn voornamelijkste doel bij The Unit is dus het sterk verbeteren van mijn bovenbenen (snelheid) en het aanscherpen van mijn buik en armen.

Om ijshockey, tennis, school, stage, rijles en vriendinnen met elkaar te combineren, is niet altijd even makkelijk. Een goede planning, goed eten en een goede nachtrust is voor mij erg van belang!

[index]
[index]