30 redenen waarom jij aan Kettlebell training zou moeten doen • The Unit Heerenveen
  • Email: info@theunitsc.nl
  • Tel: 06-24203247
  • Adres: Pompmakker 12G - 8447GJ - Heerenveen

30 redenen waarom jij aan Kettlebell training zou moeten doen

Hoewel er tientallen verschillende trainingsvormen zijn, is de kettlebell toch wel een van de meest effectieve te noemen. Om te beginnen is ie heerlijk compact waardoor je er overal mee aan de slag kan. En omdat je in 30 minuten al een zeer effectieve full body training kan doen, is geen tijd dan ook geen excuus.

Dus waarom zou jij aan kettlebell training moeten doen?

1. Het is leuk en blijft gevarieerd. Door de verschillende oefeningen, combinatie’s, herhalingen, sets, challenges zul je uitgedaagd blijven worden, zal het nooit saai worden en blijft het leuk!

2. Het is makkelijk te leren. Om te beginnen met de kettlebell, zijn een paar basisoefeningen al genoeg om een hoog rendement te geven.

3. Het kan overal. Door zijn compactheid heeft de kettlebell  weinig ruimte nodig. De training kan in de huiskamer, buiten, op vakantie. Voor je het weet is de kettlebell  je beste vriend 🙂 !

4. Kettlebell training geeft snel resultaat. Door de hoge intensiteit, i.c.m. een bewust en gezond voedingspatroon ervaar je binnen 4 weken al resultaat.

5. Je (vet) verbranding wordt enorm gestimuleerd. Omdat je op hoge intensiteit traint, creeer je EPOC. Dit is een fenomeen dat er voor zorgt dat  je tot wel 36 uur in een hogere vetbranding staat.

6. Je traint met de kettlebell (ipv bewegen). We maken een onderscheid tussen bewegen en trainen. Met trainen verstoor je bewust je systeem, zodat je jezelf gaat verbeteren, aanpassen aan de nieuwe prikkel. Zo worden we beter. Bij bewegen doe je iets dat je al kan..

7. Kettlebell training is relatief goedkoop. Je hebt geen (duur) sportschoolabonnement meer nodig, alleen de aanschaf van een aantal kettlebells die onverwoestbaar zijn.

8. Je traint op je eigen niveau. Er zijn veel oefeningen van makkelijk naar moeilijk. Je kunt dus op elk niveau trainen.

9. Kettlebell training is voor elke leeftijd. Door de verschillende oefeningen en verschillende gewichten kan iedereen met kettlebell beginnen.

10. Kettlebell training kost weinig tijd. Vaak denken we dat we uren moeten trainen. Wist je dat je al met 4-10 minuten een effectieve workout kan hebben?

11. De workouts zijn full body trainingen. Benen, heupen, schouders, core, rug alles wordt aangepakt in elke training!

12. Met kettebell training verbetert je algehele gezondheid. Wanneer je met de kettlebell werkt, wordt je hele lichaam getraind in alle hoeken. Je wordt sterker, je conditie verbetert, pijntjes en zwakke schakels verdwijnen en je wordt mentaal sterker.

13. Je voelt je fitter. Je conditie en kracht verbeteren enorm en voelt je daardoor de hele dag fitter.

14. Je gaat er beter uit zien op het strand. Doordat je meer spiermassa, minder vetmassa en meer zelfvertrouwen krijgt

15. Je atletische vermogen verbetert. Je wordt sterker, je mobiliteit en stabiliteit verbetert, je krijgt een betere conditie, je krijgt meer power! Alles wordt beter wanneer je effectief met de kettlebell traint.

16. Je krijgt een mooie atletische look. Door de hoge intensiteit krijg je, i.c.m. de juiste voeding die mooie atletische look die je altijd al gewild hebt.

17. Trainen met de kettlebell is functioneel. Je traint meer bewegingspatronen ipv spiergroepen. Bukken, opstaan, draaien in verschillende hoeken, stabiliseren, mobiliseren.

18. Het boost je zelfvertrouwen. Je wordt elke training uitgedaagd. Als je dan weer een pittige workout gedaan hebt voel je je sterk en krachtig, wat natuurlijk je zelfvertrouwen een boost geeft!

19. Kettlebell training is goed voor de billen. Swings, snatches, RDL, deadlifts, cleans, lunges, squats etc worden veel gebruikt tijdens de trainingen. Wie wil nou geen sterke en mooie billen?

20. Door de juiste training minder kans op blessures. Je belastbaarheid gaat omhoog, je verbetert jouw zwakke schakels en wordt minder vatbaar voor blessures

21. Elke training biedt variatie en uitdaging. De mogelijkheiden zijn oneindig. We trainen op tijd, reps, tempo’s, ladders, EMOM’s, density, amraps, supersets, circuit, trisets, challenges etc.

22. Kettlebell training biedt een goede combintatie van kracht&conditie. De kettlebell wordt niet voor niets werelds beste totalgym genoemd. Wat je met zo’n kogel en handvat wel niet kunt doen!

23. Kettle bell training verbetert balans en coördinatie. Dit omdat je ook oefeningen met 1 hand kan doen, in verschillende hoeken kan trainen en je bepaalde bewegingen goed moet timen. Dit verbetert jouw  balans en coördinatie.

24. Je verbetert jouw (kantoor) houding. Je kent het vast wel. De gebogen rug, schouders naar voren, kin naar voren gericht, hele dag zitten dus in de heupen ook stijf. Met kettlebell training verbeter je dit allemaal!

25. Je lichaam wordt een eenheid. Omdat je dit allemaal verbetert, wordt je lichaam een eenheid!

26. Je wordt nog efficiënter in andere oefeningen en trainingen. Door kettlebelltraining in je routine op te nemen zul je ook beter worden in de sport die je beoefent.

27. Kettlebell training is ook geschikt als onderdeel voor revalidatie. Uiteraard moet je dit onder deskundige begeleiding doen, maar goed uitgevoerd kan de kettlebell bij revalidatie van knie, heup, rug, schouders onderdeel zijn van het proces.

28. Kettlebell training helpt bij het verbeteren van onderrugklachten (mits goed gebruikt). Vaak is de onderrug een zwakke schakel. Door het trainen met de kettlebell worden hamstrings, billen, onderrug, core efficient getraind en daardoor de belastbaarheid verhoogd.

29. Kettlebell training helpt bij schouderklachten. Tijdens het trainen met de kettlebell wordt je schouder in stabiliteit en ook mobiliteit getraind door diverse oefeningen. Onder andere bij de kettlebell swing, kettlebell press, windmill en turkish get up.

30. Kettlebell training verbetert zwakke schakels. Stel je onderrug is zwak, dan zal die harder moeten werken in de training. De keten is zo sterk als de zwakste schakel, die dan wordt aangepakt en verbeterd.

Kortom: kettle bell training is een MUST voor jouw doel en we kunnen ons zo voorstellen dat je direct hier mee aan de slag wilt.

Niet voor niets starten we zondag 30 april in Leeuwarden een GRATIS try-out om kennis te maken met deze tool en onze manier van trainen. In mei gaan we starten met de 058 kettlebell club in Leeuwarden aan de Baltasar Bekkerwei (businesspark).

Dus zoek je een nieuwe uitdaging, vind je het lekker om fanatiek buiten te trainen met gelijkgestemden, je conditie te verbeteren, sterker te worden en je gezondheid aanzienlijk te verbeteren? Dan is de kettlebell club “the placet to be”!

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar in de tijdsspots 11.00 , 12.00 en 13.00. Opgeven kan via info@theunitsc.nl.

Tot gauw!

[index]
[index]