Categorie: Nieuws


Marisca Hofstede – ondernemer van de maand

Marisca is deze maand ondernemer van de maand. Met haar eigen juwelierszaak in Heerenveen én importeur van trouwringen werkt zij meer dan fulltime. Dat kan behoorlijk pittig zijn en toch heeft zij inmiddels haar draai goed gevonden en balans kunnen creëren in gezin, werk en sporten.
Hoe ze dat heeft gedaan lees je hier:

Suze en Martijn, members of the month augustus

Suze en Martijn, power couple, doorzetters van de bovenste plank en ook nog eens hele leuke mensen! Als eigen ondernemer en met een baan in het ziekenhuis met wisseldiensten kunnen hun dagen nogal eens hectisch verlopen, maar 3x in de week zijn zij altijd met meer dan 100% inzet bij ons aan de slag. En daarom zijn zij members of the month augustus!
Lees hier hun verhaal:

 


Smoothie met rode biet en hennepzaad

Wist jij al dat rode biet een hele goede detoxer is? Bieten bevatten veel antioxidanten, vezels, ijzer, foliumzuur en pectine. Pectine is een vezel die de toxinen – die zijn verwijderd in de lever – wegspoelt in plaats van absorbeert.

Bieten kan je op veel verschillende manieren gebruiken: gekookt koud in een salade, of warm bij de avondmaaltijd. Ook rauw is de biet heerlijk. Bijvoorbeeld in een juice of smoothie.


Alles flex -iburger?

Flexitarier – degene die een of meerdere dagen in de week geen vlees eet.

Of zou het ook zo kunnen dat je 50/50 op een andere manier doet? Wij denken van wel. Bijvoorbeeld met deze heerlijke flexiburger van www.schotsehooglanders.nl.

Met deze burger heb je wél de positieve voedingsstoffen uit dierlijke producten én minder je toch ook vlees. Deze burger is namelijk voor de helft gemaakt van grasgevoerd rundvlees en voor de helft van plantaardige ingrediënten ZONDER kunstmatige toevoegingen of smaakversterkers.


Boodschappen doen 2.0 – Waar moet je op letten bij eiwitbronnen?

Eiwitten (ookwel proteine) is onmisbaar voor het menselijk lichaam. Het zijn de bouwstenen van ons lichaam en vervullen tal van functies zoals communicatie tussen cellen, het transport van stoffen en het versnellen van het stofwisselingsproces. Ieder eiwit is opgebouwd uit een reeks aminozuren. De combinatie hiervan bepaalt om wat voor type eiwit het gaat.

Kijkend naar ons lichaam, dan zijn er 20 verschillende soorten aminozuren die voorkomen. 12 daarvan kunnen we zelf maken, en 8 daarvan niet, welke we dus uit voeding moeten binnenkrijgen. Deze noemen we essentiele aminozuren.
Elke eiwitsoort die deze 8 essentiele aminozuren bevat, noemen we een compleet eiwit. Dierlijke producten zijn altijd complete eiwitten. Denk hierbij aan bronnen als vlees, vis, gevogelte, ei, schaaldieren, melk en melkproducten. Plantaardige bronnen zijn dit (op soja na) veelal niet.

Voldoende eiwitten eten is dus heel belangrijk om fit en gezond te blijven. In deze blog lees je waar je op kan letten bij het shoppen voor eiwitten.


Irene en Andries, Members of the Month juli 2017

Deze keer niet 1 maar 2 members of de maand: Irene en Andries Prins. En wat zijn we hier trots op!! Deze 2 toppers laten zien dat je als gezin met 2 jonge kinderen en beiden een drukke baan óók je gezondheidsdoelen haalbaar kan maken. Lees hier hoe zij dat doen en wat voor geweldige resultaten ze al hebben behaald:


Sport smoothie

Ook al lekker getraind vandaag? Dan is het nu tijd om je herstel te gaan bevorderen met deze heerlijke post-workout smoothie vol anti-oxidanten.
Overigens is deze ook heerlijk als je niet hebt getraind 😉


Esther Cornelissen – haar lifestyle tijdens zwangerschap en daarna

In navolging van de blog over hoe belangrijk een gezonde lifestyle is tijdens én na je zwangerschap, hierbij het portret van Esther Cornelissen; 36 jaar en mama van Lev (19 maanden). Als Finance Manager werkt zij bij Redwise gevestigd in Huizen.

Lees hier haar persoonlijke verhaal over hoe zij zwangerschap combineerde (en inmiddels weer combineert!) met een passende lifestyle